2 Dis 2012

PAS: Lebai Malang Yang Lawak


Monday, 3 Dec, 2012 



ANDA hairan bila PAS memurtadkan UMNO? Pada Jebat perkara yang dibangkitkan oleh PAS ini langsung tidak mendatangkan apa-apa kesan kepada Jebat. Sebabnya mudah, Allah maha Pengasih dan Penyayang. Mustahil Allah akan turunkan bencana kepada hambanya yang teraniaya.

Jika PAS merasakan bahawa mereka adalah makhluk ciptaan Tuhan maka sewajarnya PAS sedar bahawa UMNO juga makhluk ciptaan Tuhan yang sama. Atau adakah PAS merasakan bahawa Tuhan mereka berbeza dengan Tuhan UMNO? Jangan jadi syirik pula jika menyekutukan Tuhan. Ingat perkara tersebut wahai gerombolan PAS.

Dahulu lagi Nik Ajis sudah mengkafirkan UMNO. Tapi alhamdullillah, kita orang-orang UMNO masih ingat lagi dan tidak pernah lupa serta tidak dikelukan lidah untuk mengucap kalimah  syahadah dan berzikir memuji kebesaran yang Esa. Allah tidak pernah membuatkan kita lupa padanya. Yang terlupa hanyalah gerombolan PAS bahawa sebenarnya kita semua adalah bersaudara. 

Anda lupa bagaimana PAS mendoakan pecah perut kepada Perdana Menteri. Alhamdullillah, doa itu tidak dimakbulkan dan Perdana Menteri masih dapat menjalankan tanggungjawabnya membantu rakyat. PAS mungkin buat-buat tidak nampak perkara itu.

PAS tidak pula mendoakan agar orang-orang Islam di Malaysia yang sudah benar-benar murtad untuk segera kembali kepada Islam. Apa tindakan PAS bila ada umat Islam yang cuba dimurtadkan di sebuah gereja di Petaling Jaya, negeri di bawah pentadbiran sekutu kuat PAS, PKR? Sudahnya, Hasan Ali dipecat kerana ketegasan beliau mempertahankan dasar-dasar Islam. 

Apa tindakan PAS bila sekutu kuat mereka di dalam DAP berkata bahawa usaha untuk melaksanakan hudud boleh dilaksanakan setelah melangkah mayat pimpinan kanan DAP? PAS jadi kucing siam yang tertunduk malu. Ibarat anak dara pingitan yang terkedu malu menunggu untuk disunting.

Apa jadi pada PAS bila ada orang kanannya didakwa ditangkap khalwat di Pahang bersama isteri orang? Sunyi dan sepi dan sehingga kini wajah yang didakwa itu menyepi dari pentas politik.

Kasihan pada PAS, bertahun berjuang untuk kepentingan politik tetapi akhirnya sekutu dari PKR yang diangkat sebagai bakal Perdana Menteri. Tambah malang, yang mahu diangkat itu adalah orang yang pernah memburukkan PAS ke tahap yang meloyakan.

Gerombolan PAS yang ada hari ini ramai yang tidak ada berjuang di dalam PAS semasa bakal Perdana Menteri itu mengganyang PAS sehingga lumat semasa beliau berkuasa di dalam UMNO.

Gerombolan PAS suatu ketika melanyak DAP bagaikan tiada ruang langsung di antara Islam dan bukan Islam. Tetpai hari ini PAS tunduk pada kemahuan dan gertakan suara DAP.

Yang malangnya bukan UMNO, PKR atau DAP tetapi yang jelas yang menjadi LEBAI MALANG ialah PAS..

Merasakan diri hebat tetapi sebenarnya sangat lawak..

Tiada ulasan: